Pedagogische hulpvragen


Trainers, coaches en vrijwilligers bij de vereniging zijn waardevol en wil je graag behouden voor de club. We zien echter dat steeds meer jeugdspelers specifieke behoeften hebben in hun benadering en begeleiding. Denk bijvoorbeeld aan jeugdleden met ADHD of ASS (autisme spectrum stoornis). Vaak hebben dergelijke pedagogische hulpvragen te maken met cognitieve (kennis), motorische (fysieke) of sociale-emotionele (omgang en gedrag) capaciteiten. De meeste trainers, coaches en vrijwilligers hebben geen (pedagogische) opleiding genoten om dergelijke specifieke behoeften enerzijds te (h)erkennen en anderzijds de juiste begeleiding en hulp te bieden. Het resultaat is helaas, ondanks de beste intenties en harde werk en inzet, te vaak teleurstelling bij henzelf en de desbetreffende speler(s). Het plezier en de sfeer wordt aangetast. Mogelijk verlies je op termijn (opnieuw) een gemotiveerde trainer, coach, vrijwilliger of jeugdlid van je vereniging. Dat wil je natuurlijk voorkomen.

Goed nieuws! Onze ervaring is dat het verliezen van je clubkader en/of leden om deze reden absoluut niet nodig is. Met de juiste kennis en vaardigheden van je trainers, coaches en vrijwilligers kunnen we ook deze jeugdleden een gezonde en gelukkige begeleiding geven bij de club. Wij bieden je vereniging daarbij ondersteuning door het verzorgen van thema-informatieavonden, workshops, cursussen en trainingen. Heb je interesse? Neem geheel vrijblijvend contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Wij helpen je graag in beweging, fysiek én mentaal.

Pedagogische hulpvragen